movierebel

Alla inlägg den 21 april 2014

Av movierebel - 21 april 2014 18:46

The Book theif är en film som utspelar sig i Tyskland under andra världskriget då hitler regerade. Den handlar om Lizel som blir adopterad av ett äldre par som bor i Tyskland. Egentligen så skulle Lizel och hennes bror komma, men hennes bror dog under färden. När Lizel kommer dit så ser Rudy henne,(en kille i byn, som är hennes blivande bästa vän), nästa dag när Lizel sitter och äter frukost så kommer Rudy för att ta med henne till skolan. Lizel kan varken läsa eller skriva så när hon kommer till skolan och skall skriva sitt namn på tavlan, så kan hon inte och hon blir mobbad av alla andra barn, så hon hamlar i slagsmål. Lizel lär sig läsa med hjälp av hennes pappa och hon får en egen ordlista på väggen nere i källaren. Någon dag senare kommer Max till deras hus, en jude som dem skall gömma. Dem tar hand om honom, han får bo i källaren och Lizel och han blir väldigt bra kompisar...

Recension: enligt mig är den här, den bästa filmen jag någonsin sett!! Jag rekommenderar den starkt till alla i åldern 11 och uppåt. Den är för alla er tjejer och killar som vill se en lite sorglig, romantisk, komisk och dramatisk film som utspelar sig under andra världskriget i Tyskland. Den för 5/5 stjärnor av mig!! ***** (den skulle få fler om jag kunde ge det)

Keep Calm and Watch Movies!!
//MovieRebel

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Keep Calm and watch MOVIES!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards