movierebel

Alla inlägg den 9 april 2014

Av movierebel - 9 april 2014 16:59


      Life Size handlar om Casey som lever med sin väldigt jobb inriktade pappa som knappt umgås med sin dotter längre efter Caseys mammas död, Casey har börjat stänga ute alla sina vänner och familj, och hon gör allt för att få tillbaks sin mamma igen genom att tro, tro på magi och alldrig ge upp. På Caseys födelsedag får hon en docka men inte en vanlig docka utan en Eve docka som kan allt och är helt perfekt. När Casey försöker återuppleva hennes mamma igen så går något snett och Eve dockan börjar leva istället för hennes mamma och Eve måste lära sig att livet inte är så enkelt så att man är helt perfekt och kan allt, med hjälp av Casey och hennes pappa lär sig Eve allt detta och med hjälp av Eve kommer Casey och hennes pappa närmare varandra igen.


Budskap: Jag tror att budskapet i den här filmen är: Ingen är perfekt, och du behöver inte vara perfekt för alla är vackra på sitt sätt, och ingen kan allt men alla är bra på något det gäller bara att hitta det. 


Recension: Life Size är en Disney Orginal movie som kräver en chans, från början tänkte jag vad är det här för patetiskt skit som jag tittar på, jag var påväg att stänga av den och titta på något annat men det var någonting som gjorde att jag fastnade för den här filmen och fortsatt och se på den och det var det värt, även fast filmen är lite barnslig och väldigt tjejig så var den väldigt komisk och lite sorglig mot slutet eller vad man nu skall säga, den var inte så sorglig så att man började gråta men man fick en tår i ögat. Den är hyfsadt bra bara du ger den en chans så jag rekomenderar er tjejer som vill se en komisk Disney film, jag skulle ha rekomenderat den från 8-15 år men självklart så kan du se den som yngre eller äldre.

Den får 3/5 stjärnor av mig!        

Keep Calm and Watch Movies// MovieRebel   

Av movierebel - 9 april 2014 16:07

I mitt inlägg tänkte jag bara skriva lite om vad har tänkt och lägga ut på den här bloggen, som ni kanske hör på mitt namn MovieRebel så är det om film, så fort jag sett en film så kommer jag försöka skriva ett kort sammanhang och vad jag tycker om den här filmen alltså en recension, då vet ni om ni borde se den eller inte enligt mig.

keep calm and watch movies// MovieRebel 

   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Keep Calm and watch MOVIES!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards